Da er livet enklere å leve igjen, den nye motoren ble liksom aldri helt 100%, men nå fant vi feilen ved vippearmakslen som ikke satt som den skulle - Dvs ventilene på sylinder nr 1 gikk dårlig. Heldigvis lot dette seg ordne uten å ta ut motoren, kun høyre bakhjul måtte av. Bildet viser toppen på høyre side av bilen etter at vippearmer og støtstenger er tatt ut for nærmere undersøkelser. I dag blir det en lengre kjøretur og siste oljeskift ++ før Vinter Challenge :-)
Over ser du vippearmakslen som skrus på igjen, festet med to M8 bolter med 3 kg moment og bruk av Locktite. Du ser også bøylen hengende ned som elegant holder toppdekslet på plass, toppdeksel fjernes evt settes på uten bruk av verktøy. Ventilklaringen måtte stilles påny, dette gjøres med en 13mm fastnøkkel, flat skrujern og bladsøker (0,15mm)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar