mandag 25. august 2008

FLESBERGSPRINTEN 2008

Flesbergsprinten som ble arrangert i dag, hvor det var invitert til en Challenge-klasse, var en positiv opplevelse, både for oss i KNA Drammen og KNA Kongsberg som arrangerte, og forhåpentlig også for deltagerne.


Takk til tålmodige postmannskaper og KNA Kongsberg som lot oss "slippe til".
Kjell Gudim, som er en "rallyspesialist", med totalseier i Midnatssolsrallyt i juni sammen med Tom A.Granli vant også Flesbergsprinten, nå sammen med Stein Røed. Gledelig annenplass til Bjørn Burum og Are Burum, som vanligvis starter i klasse B og på tredjeplass kom C-laget, Henning Jørstad og Christian Ludvigsen. Dette viser at det er mulig å gjøre bra resultater selv om man ikke har kjørt Challenge i "hundre år". Velfortjente premier med campagne og blomster til vinnerlaget ble delt ut på felles premieutdeling med rallyklassen.

Flere bilder finner du her

Fullstendig resultatliste:




- o -

KNA Kongsberg i samarbeid med KNA Drammen innbyr til egen Challenge-klasse i dette sprintrally Lørdag 23.august 2008

Dette er et ”prøveprosjekt” og vi innbyr kun til en klasse for biler eldre enn 1985.

Det er i utgangspunktet satt ”et tak” på 20 Challengebiler og 70 rallybiler, blir det færre rallybiler fyller vi opp med Challengebiler

Innbydelse og påmeldingsskjema ligger på www.flesbergrally.no

I dette løpet er det ingen orienteringsmomenter og Challengedeltagerne har samme roadbok som rallyklassen og skilting er i h.h.t. rallyreglementet.
Når det gjelder teknisk kontroll følger vi § 558 a) og b) i Challengereglementet.
Prikkbelastning i h.h.t Challengereglementet, § 571.

På fartsetappene, som er asfalterte veier med enkelte sjikaner skal deltagerne i Challengeklassen holde en gjennomsnittshastighet på 50 km/t. Dette blir kontrollert av hemmelige tidskontroller inne på etappen og ved ”flying finish”.
Sjikaner består av plasttønner fylt med vann. Berøring av disse medføre en straff pr. berøring på 4 sek. Det er faktadommere ved hver sjikane som kontrollerer dette.
Overskrider Challengedeltagerne gjennomsnittshastigheten med mer enn 20 % medfører dette utelukkelse.

Deltagerne i Challenge-klassen kjører foran rallybilene og det vil bli kjørt K-biler mellom klassene. I praksis tilsier dette er ”stramt” tidskjema og i dette løpet er det ingen respittid. Er det deltagere i Challenge-klassen som får problemer inne på etappen, sørg for å få bilen ut av veien. Blir bilen stående helt eller delvis i veibanen, SETT OPP VARSELTREKANT. Dere må ikke flytte bilen før det gis klarsignal fra løpsledelsen.

Ved påmelding, som ”åpner” 23/7-08 vil ”først til mølla” prinsippet gjelde og dersom det er flere enn 20 biler som ønsker å delta setter vi opp en ”venteliste”