søndag 11. november 2007

RMCH 2008 - Kartgrunnlag og kjørebok

Vel, jeg vet jo ikke om jeg blir antatt og kjører Rallye Monte-Carlo Historique, men jeg klarte nå engang ikke å dy meg og har brukt ca 3000 timer på å studere kart denne helgen. Jeg bruker flittig www.viamicheling.fr, klikker på det engelske flagget oppe til høyre og kommer inn på denne siden. Lærer man seg søk og zoom blir dette morro, men man vil trenge en fargeskriver til slutt

Hadde noen problemer med grunnlag som ikke stemte med kartet (og veinumre som ikke er oppdatert) og dro sporenstraks til Tanum på Karl Johan, samme feil i de nyeste kartene fra Michelin så det ble ikke noe handling.

Stoppet innom min far på hjemveien og lånte en Garmin Quest GPS (alltid hatt lyst på en slik GPS i bilen, har jo en i båten), installerte MapSoource og satte igang å tegne ruter. Ganske morro og utrolig nyttig, rutene kan lagres og utveksles, men jeg la alt over i en Excel fil og supplerte med MapSource kartutsnitt ála eksempel under fra CP Mauves til slutt consentration leg i Valence.

Anvisninger (råformat):

Ruta i kartet:

Må finne ut om det er galt å kjøre ut fra Mauves nord, man kan kjøre sydover og så inn på N86


Kartutsnitt fra ruta:



I det hele tatt veldig fornøyd, hele consentration leg (København - Valence) har jeg tilsvarende grunnlag for inklusive nyttige kart, kartleser'n blir nok blid :-) Synd GPS'n til fadern ikke er av de nyeste årgang slik at jeg kunne hatt det siste av det siste i kart, men stort sett er ikke dette noe problem.

Kanskje jeg må kjøpe min egen, de nye nå opererer som MP3 spillere via trådlåst (FM) til stereon og som handsfree da de har mikrofon og støtter bluetooth, dvs lyden fra personen i andre enden overføres til GPS via bluetooth og videre via FM båndet ut på stereoen (med begrenset rekkevidde)

Ingen kommentarer: