Ja, da har vi akkurat avsluttet årets Høstløp og det ble ikke noe dårlig løp for vår del. Det var dette løpet som var vårt første Challengeløp for et år siden og det markerte vi med å vinne C-klassen. Vi fant alle passeringskontrollene (PK), havnet i øvre sjikt på ferdighetsprøvene og hadde totalt på 28 hemmelige passeringskontroller (HTK) kun 30 prikker i straff - Så bra har vi aldri gjort det før!! Totalt sett fungerte alt meget bra, eneste tull var en regularity med hastighetsskifte der det ble noe grums og vi dro på oss 6 prikker på påfølgende HTK. Feridghetsprøver på plassen utenfor Biltilsynet i Drammen var utfordrene men gikk over all forventning for vår del med tredje plass i klassen, slått av Henning Jørstad (Fiat Barchette '96) og Erling Svendsen (Volvo PV '59) - Må være fornøyd med det med våre 50 Hk av '74 årgang og vi vet at disse gutta er vasse, faktisk så gode at jeg tror de toppet på tvers av alle klassene
Under ser du Paul Hotvedt og kartleser Rolf Barry-Berg i en Ford Cortina GT 1967 som forbereder seg til ferdighetsprøve nr 2. Bilen er forøvrig til salgs
Flere bilder fra førerprøvene finner du her, eller ta en titt på http://www.fotoalbumet.be
Slik var Høstløpet byggget opp:
- Førerprøve 1: Kjegleløype på parkeringen bak Lierkroa
- Transportetappe 1 : Lierkroa (TK1) til Hagatjern, Mjøndalen (TK2)
- Pålitelighetsetappe 1: Hagatjern (TK2) til Eidfoss Kro (TK3), regularity med hastighetsskifte
- Orienteringsetappe 1: Eidfoss Kro (TK3) til Nauf, Hvittingfoss (TK4)
- Transportetappe 2: Nauf (TK4) sydover til Kjær (TK5)
- Pålitelighetsetappe 2: Kjær (TK5) vestover til Kranstad (TK6), regularity 47 km/t
- Orienteringsetappe 2: Kranstad (TK6) nordover til Hillestad (TK7)
- Pålitelighetsetappe 3: Hillestad (TK7) nordøst tilbake til Eidsfoss Kro (TK8), reg. med skifte
Det var lagt inn tid til mat på hyggelige Edsfoss Kro som holdt åpent spesielt for oss :-) Ifølge arrangøren skal denne kroen være ca 300 år gammel.
Etter en veldig god fiskesuppe bar det ut på dagens andre økt der vi skulle ende opp tilbake til førerprøver i Drammen og avslutning på Lierkroa.
- Orienteringsetappe 3: Eidsfoss Kro (TK8) vest retning Sande og Skogskroken (TK9)
- Pålitelighetsetappe 4: Skogskroken (TK9) nord til Lierstranda (TK10), regularity 47 km/t
- Førerprøve 2: stor kjegleløype ved Biltilsynet i Drammen
- Førerprøve 3: stor kjegleløype ved Biltilsynet i Drammen
- Transportetappe 3: Ferdighetsprøve 3 tilbake til Lierkroa (TK11)
Kjøreboken ble delt ut kl 07:30, vi hadde 2 timer til å studere denne før start kl 09:30, vi passerte målgang på Lierkroa engang rundt 17:30 etter en flott dag med nydelig vær rundt på tildels meget lokale veier i Buskerud.
Den første førerprøven kom litt brått på, men vi lusket oss rolig gjennom denne før vi bega oss ut på en grei transport retning Mjøndalen, her begynte morra men herfra og ut klarte vi oss fint. Bortsett fra en litt slapp tid på første førerprøve (blir ikke straffet så veldig for dette :-) og at vi ikke nullet trippen på riktig sted ved siste regularity med hastighetsskiftet så hadde vi ingen alvorlig feil. Kartleser Erling var til tross for dette ikke helt fornøyd med et galt veivalg, men vi hanket dette inn ved å snu, dette var ikke under en regularity og hadde i praksis ingen betydning, vi fant våre PK'er etter å ha snudd :-)
Under ser du Torbjørn Bye med kartleser Hans Sylvan, førerprøve 2
Alt i alt et flott løp, noe enklere enn Stifinner'n - Vi hadde vel ikke hatt noen imot litt høyre vanskelighetsgrad, men da hadde sikkert 1'ste plassen i klassen glippet til glupske konkurrenter....
Torsdag er det premieutdelign på Tyrigrava for både Høstløpet og Challenge Cup'en 2007, sees der.. Resultater i alle klasser kommer så fort jeg for tilgang til offisielle lister
Og her er offisielle resultater (Klikk på listene for forstørret versjon):
Det som er hyggelig å se er at til og med førerprøve 2 så hadde alle klassene vært gjennom de samme etappene og da hadde vi faktisk lavest antall prikker av alle med 47.78, det er 0.03 prikker mindre enn Rolf Hotvedt/Rolf Barry-Berg i C-klassen og 2.43 prikker mindre enn Jens Erik Eriksen/Stein Røed i A-klassen. Må tolke det dithen at vi ihvertfall gjør noe som er riktig :-)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar