Hei !
Nytt år og nye utfordringer.
Vedlagt ligger en liste med løp som ble kjørt i 2015 og det er allerede mange som har meldt inn datoer for 2016. Disse er markert med fetskrift på vedlegget.
Vi håper at vi kan presentere en komplett liste over norske
løp på «challenge-avslutningen» på Helsfyr 27.november og ber om at dere sender
inn søknad til NBF for neste års arrangement.
Hadde også vært fint om det kom inn «noen nye» på
arrangørsiden.
Datoer for NEZ-mesterskapet er også bestemt, unntatt Latvia
som trolig vil kjøre i oktober, som i år.
Det er jo fortsatt snakk om rekruttering til
Challengesporten og minner om at det er oss som klubber som har dette ansvaret.
Uansett regelverk og «tilpasninger i regelverket» som NBF gjør, så ligger ikke
dette ansvaret hos NBF. Jeg tror heller ikke regelverket stopper arbeidet med å
få flere med.
I 2015 ble det arrangert 1 (ett) treningsløp/ kurs med 9
deltagere i Hokksund og av disse var det 3 lag som ikke «ble med» senere i
sesongen. Oppfordrer til flere kurs/ løp som kan være med på å vekke
interessen.
Det var jo populært med kurs kvelden før «Vinter Challenge».
En annen viktig sak er at arrangørene følger «samme mal» når
det blir laget løp. Transport-/ P-etapper angis jo med tulipanpiler der ALLE
veideler hvor det kan være tvil om veivalg oppgis.
Beskrivelse av O-etapper bør også være entydige og skisser/
kartkopier bør enten være tegnet (limt) inn på aktuell kartkopi eller som ett
eget ark som ligger i kartboken.
Ferdighetsetappene har blitt bedre beskrevet og enklere
utformet og er, etter mitt syn, akseptable i sin utforming. Idealtid er alltid
vanskelig å vurdere, men en forutsetning er jo at tiden som er oppgitt lar seg
oppnå på den aktuelle etappen.
Ulike kjøreordre og om det produseres tidstabeller er opp til
hver enkelt arrangør å vurdere.
Det viktigste må være at C-klassene får en kjørebok hvor alle
veideler, på ALLE etapper, er beskrevet med tulipanpiler.
Da «krummer» vi nakken og håper på en fin sesong i 2016.
Mvh.
Oddvar M.
90 01 94 90