Lørdagens løp Fredriksten Challenge gikk i vasken for min del, det var synd. Ennå verre er det at min stolte Monte-Carlo deltager VW 1303S ikke har det så bra. Den nye motoren gikk ikke så bra med orginalforgasser og Boblus ble derfor kjørt ned til Unneberg i Tønsberg for 2 uker siden for montering av en enkelt to-ports Weber forgasser. Nå skulle det ha seg slik at de ikke fikk konfigurert gassern til å gå fint, til slutt tok de en kompresjonsmåling og resultatet viste tap av kompresjon på sylinder 3 (den som normalt blir varmest).
Beslutningen om å åpne motoren var derfor tung! Dette var fredagen før løpet i Halden, mao jeg kunne ikke delta :-( Dagens status er at alle sylindere har gått varme og én var ødelagt, vi bytter derfor til smidde stempler og kompenserer full flow (eksternt oljefilter) løsningen med en ekstra oljekjøler. Unneberg hevder å ha en fin løsning på dette da de kobler inn en MG oljekjøler som de monterer ved gearkassen, denne blir derfor enklere å montere og krever mindre tull med bilen enn alternative kjøleløsninger, løsningen påvirker heller ikke oljetrykket i samme grad som når man legger en oljekjøler forann. Tørrsumpløsning under motoren er ikke alltid like attraktivt da denne sitter utsatt for slag underifra. Oljetemp måler blir installert. Håper derfor på komme sterkere tilbake og at NTM cup'n ikke er kjørt for min del. Venter derfor i spenning på resultatene og håper at noe av deltakerne som ligger under meg på resultatlisten i C-klassen drar hjem topp-plasseringene i Halden ;-)
Resultater fra Fredriksten Challenge kommer under resultatservice ute til høyre så fort noen har sørget for å sende meg en Excel kopi - Sees på neste løp!!!
Fant på webben at KNA har lagt inn søknad om Challenge ifm med Flesbergsprinten :-) En annen morsom sak er at nå ser det endelig ut som om disse websidene er tilgjenglig for søk på Google etc, nå får vi håpe på flere besøkende og deretter flere konkurerenter :-)