Takk til tålmodige postmannskaper og KNA Kongsberg som lot oss "slippe til".
Kjell Gudim, som er en "rallyspesialist", med totalseier i Midnatssolsrallyt i juni sammen med Tom A.Granli vant også Flesbergsprinten, nå sammen med Stein Røed. Gledelig annenplass til Bjørn Burum og Are Burum, som vanligvis starter i klasse B og på tredjeplass kom C-laget, Henning Jørstad og Christian Ludvigsen. Dette viser at det er mulig å gjøre bra resultater selv om man ikke har kjørt Challenge i "hundre år". Velfortjente premier med campagne og blomster til vinnerlaget ble delt ut på felles premieutdeling med rallyklassen.

KNA Kongsberg i samarbeid med KNA Drammen innbyr til egen Challenge-klasse i dette sprintrally Lørdag 23.august 2008
Dette er et ”prøveprosjekt” og vi innbyr kun til en klasse for biler eldre enn 1985.
Det er i utgangspunktet satt ”et tak” på 20 Challengebiler og 70 rallybiler, blir det færre rallybiler fyller vi opp med Challengebiler
Innbydelse og påmeldingsskjema ligger på www.flesbergrally.no
I dette løpet er det ingen orienteringsmomenter og Challengedeltagerne har samme roadbok som rallyklassen og skilting er i h.h.t. rallyreglementet.
Når det gjelder teknisk kontroll følger vi § 558 a) og b) i Challengereglementet.
Prikkbelastning i h.h.t Challengereglementet, § 571.
På fartsetappene, som er asfalterte veier med enkelte sjikaner skal deltagerne i Challengeklassen holde en gjennomsnittshastighet på 50 km/t. Dette blir kontrollert av hemmelige tidskontroller inne på etappen og ved ”flying finish”.
Sjikaner består av plasttønner fylt med vann. Berøring av disse medføre en straff pr. berøring på 4 sek. Det er faktadommere ved hver sjikane som kontrollerer dette.
Overskrider Challengedeltagerne gjennomsnittshastigheten med mer enn 20 % medfører dette utelukkelse.
Deltagerne i Challenge-klassen kjører foran rallybilene og det vil bli kjørt K-biler mellom klassene. I praksis tilsier dette er ”stramt” tidskjema og i dette løpet er det ingen respittid. Er det deltagere i Challenge-klassen som får problemer inne på etappen, sørg for å få bilen ut av veien. Blir bilen stående helt eller delvis i veibanen, SETT OPP VARSELTREKANT. Dere må ikke flytte bilen før det gis klarsignal fra løpsledelsen.
Ved påmelding, som ”åpner” 23/7-08 vil ”først til mølla” prinsippet gjelde og dersom det er flere enn 20 biler som ønsker å delta setter vi opp en ”venteliste”